Villkor och Info 



Betalning

Hos oss kan du betala med faktura, delbetalning, kort, direktbetalning eller bankgiro.


Faktura                        

Betala enkelt och tryggt med faktura. Vi samarbetar med Svea Ekonomi AB som skickar ut din faktura när vi skickar dina varor till dig. Fakturan ska sedan betalas inom 14 dagar. Förutsättningen för att handla med faktura är att du är 18 år, folkbokförd i Sverige och inte har några betalningsanmärkningar. En sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan. I vissa fall tas även en kreditupplysning, vid dessa tillfällen skickas en kopia på kreditupplysningen hem till dig. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift och en dröjsmålsränta på 2 % per månad. OBS: Önskas fakturabetalning på order över 30.000 kr måste du som kund först kontakta oss via mail, en särskild kreditupplysning genomförs då alltid av SveaWebPay. Delbetalning går bra att genomföra direkt på ordrar upp till 50.000 kr.

Delbetalning                   

Du kan tryggt dela upp din betalning i upp till 24 månader varav 3, 6 eller 12 månader är helt utan ränta. Välj enkelt i kassan vilken delbetalningstid du önskar, köpet kan även betalas av i sin helhet närsomhelst innan förfallodag. Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB tecknas ett kontokreditavtal och en sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan. I vissa fall tas även en kreditupplysning, vid dessa tillfällen skickas en kopia på kreditupplysningen hem till dig. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %. Minsta belopp för delbetalning är 1000kr. OBS: Önskas delbetalning på order över 50.000 kr måste du som kund först kontakta oss via mail, detta då en särskild kreditupplysning genomförs av SveaWebPay.

Har du några frågor kring delbetalning eller faktura kan du få mer information på telefon 08-51493113


Kort och Direktbetalning 

Med Payson kan du enkelt och tryggt betala med kort; VISA och MasterCard eller direktbetala i din internetbank; Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. För mer information om Payson: www.payson.se

Bankgiro                                

Använd Bankgiro 520-9846 för att betala din beställning direkt till oss. Tänk på att alltid ange namn och ordernummer på inbetalningen. Beställningen aktiveras först när vi mottagit din betalning, med Bankgiro kan detta ta 1-3 dagar. 

 

Åldersgräns

För att handla hos oss måste du vara minst 18 år.


Leveranskostnad & Leveranstid  

Fri frakt på alla produkter, inga leveranskostnader tillkommer.

Leverans sker normalt 5-7 veckor efter lagd beställning. 

Vi reserverar oss för att det kan ske förseningar från tillverkare och fraktbolag.


Beställningar som betalas med bankgiro aktiveras först dagen då betalningen kommit oss tillhanda och måste tas med i beräkningen gällande ovanstående leveranstider.

Leverans & Leverantörer        

Paketen skickas direkt från tillverkaren med det fraktbolag som passar paketets storlek och vikt bäst. Dhl, Schenker och Posten är de leverantörer som används. Normalt hämtar man ut sitt paket på aktuell leverantörs terminal, efter avisering. Våra största paket körs hem till dig utan extra kostnad, transportfirman ska då kontakta dig i samband med detta. 

Viktigt: Tänk på att vara minst två personer hemma då inbärning inte är inkluderat i priset.

Har du något speciellt önskemål kring transporten, kontakta oss så försöker vi ordna detta.


Produktinformation

Färgåtergivningen på våra bilder försöker vi att exponera så korrekt som möjligt, dessa kan ändå variera, speciellt mellan olika bildskärmar. Då produkterna tillverkas hantverksmässigt kan det förekomma mycket små avvikelser i gram och mm, dock inget som påverkar vald storlek eller passform. Inget i ovanstående produktinformation medför rätt till reklamation. Alla våra produkter tillverkas efter att din beställning lagts. På några av våra madrasser anges ett lagersaldo, detta visas dock endast av webbtekniska skäl och innebär inte att vi har dessa produkter på lager. Webbtekniska skäl orsakar även att vi inte kan lägga in färdiga priser på madrasser med extralängder och att det därför krävs kontakt med oss för beställning av dessa produkter.

 

Priser

Priserna anges i SEK inklusive moms. Det pris som anges vid beställningstillfället är det som gäller. Vi förbehåller oss rätten att justera priser i förhållande till ändringar på rådande marknad. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

 
Ångerrätt

Samtliga av våra produkter specialtillverkas till dig som kund och anpassas efter önskade mått, material och fasthetsgrader, vi vill därför uppmärksamma på att 14 dagars ångerrätt inte gäller. Detta enligt Distans- och hemförsäljningslagen 2005:59.

Dina produkter tillverkas först efter lagd beställning, de produkter som visas i vår butik är därför endast exempel på vad som är möjligt att tillverka. Kontakta gärna oss om du har andra önskemål så hjälper vi dig. För att du ska bli nöjd med ditt köp rekommenderar vi dig att kontakta oss. Vi kan då ge dig råd om vilka produkter som passar dig och dina behov bäst. Vi rekommenderar även att du läser igenom våra guider för att få vägledning. 

Ett paket som inte hämtas ut eller tas emot räknas inte som ett ångrat köp. Om ett paket på denna grund går i retur debiteras du som kund returfrakten och eventuella omkostander utöver den faktiska orderkostnaden. För att ta emot ditt paket igen kontaktar du oss och vi skickar sedan varan på nytt, kostnaden för den nya transporten betalas av dig som kund.


Reklamation

Om du vill reklamera en produkt så kontakta oss direkt när du mottagit din vara eller snarast därefter. Vi behöver veta vad skadan består av för att lösa detta inom rätt instans. Vi vägleder dig hur du ska gå tillväga för att returnera och få en ny vara hemskickad. När vi mottagit och konstaterat underlag för gällande skada meddelar vi tillverkaren och de producerar då omgående en ny vara. Om det vid en reklamation visar sig att det inte är fel på varan har vi rätt till ersättning för de kostnader som orsakats av reklamationen.

Om det är en transportskada ska du i första hand meddela detta till chauffören eller kontakta den levererande transportfirman så snart som möjligt då detta faller inom deras ansvarområde. Det är du som kund som har ansvar att undersöka om dina varor är hela. Märken och liknande utanpå kartongen kan förekomma efter transport, varan i sig behöver dock inte ha tagit skada då de flesta av våra produkter är mjuka och ger efter för tryck. 


Avbeställning

Du har rätt att avbeställa en vara men vi vill då uppmärksamma dig på att du blir ansvarig att ersätta de kostnader och eventuella förluster som orsakas. Vid avbeställning inom 3 dagar efter beställning debiterar vi 10% av priset. Vid senare avbeställning eller om varan inte alls kan säljas till annan köpare eller inte säljas utan betydande förluster, har vi rätt att ta ut skälig ersättning som ersätter de förluster och omkostnader som detta medför oss. Detta enligt Konsumentköplagen (1990:932) 41 §. 


Personuppgifter

De personuppgifter som du lämnar till oss eller vi får del av när du handlar hos oss hanteras i enlighet med Svenska Personuppgiftslagen, PUL. Informationen används för att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig såsom leverans, orderinformation och om så önskas, nyheter och erbjudanden.

Vi lämnar aldrig ut några av dina personuppgifter till tredje part. När du besöker vår webbplats sparas session cookies på din dator. Dessa behövs för att kunna genomföra ett köp i vår butik, de håller till exempel reda på vilka varor som lagts i varukorgen. Sessions cookies försvinner när du stänger din webbläsare.

Företagsinformation

Bedino.se drivs av företaget: Jovallo, Box 1040, 26921 Båstad
Organisationsnummer: 7602175544
Bankgiro: 520-9846 
Mail: info@bedino.se  
Telefon: 0708-577950

Garantier

5 års garanti gäller för kollektionerna Classico och ErgoZone, övriga produkter har 2 års garanti.


Tryckfel

Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella felaktiga uppgifter i efterhand. Detta kan exempelvis gälla priser, leveranstider samt produktinformation. 


Tvist

Vid eventuell tvist är vår policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

 

Force Majeure

Vid händelser utanför vår kontroll förbehåller vi oss rätten att åberopa Force Majeure.